Czym jest pixel facebooka i dlaczego jest ważny?

st. 24, 2023

Za każdym razem, gdy klient prosi o reklamę na Facebooku, czy Instagramie pierwszym pytaniem jest: Czy jest zainstalowany Pixel Facebooka?. Czym on jest i dlaczego nie powinieneś zwlekać z jego instalacją dowiesz się z tego artykułu.

Czym jest Pixel Facebooka?

Pixel Facebooka początkowo był obrazkiem wielkości 1 pixela instalowanym na stronie internetowej. Upraszczając nietechnicznie: Ilość  i miejsce „wyświetleń pixela” służyła do liczenia wizyt, informowała, które strony były odwiedzane itd. Aktualnie Pixel jest kodem Java Script, który również pozwala śledzić i monitorować ruch na naszej, ale ma znacznie większe możliwości. Dzięki zastawaniu zaawansowanych zbiorów danych Facebook jest w stanie skojarzyć informację o ruchu, z konkretnymi użytkownikami, ich zainteresowaniami, aktywnością na stronie itd. Fizycznie jest więc to kawałek kodu, który powinniśmy zainstalować na naszej stronie.

 

Co daje Pixel Facebooka?

Pixel Facebooka to potężne narzędzie w arsenale każdego marketera zajmującego się reklamą na Facebooku. Bez niego jest niczym żołnierz z pustymi rękoma w samym sercu pola walki. Pixel nie jest w stanie zebrać danych „wstecz” z czasu przed instalacją, dlatego warto go instalować jak szybko to możliwe. Im dłużej mamy pixela na stronie tym więcej danych jesteśmy w stanie pobierać. No dobrze, ale nie zbieramy danych tylko dla samego zbierania. Dzięki Pixelowi możemy:

  • stworzyć reklamową grupę osób, które odwiedziły naszą stronę lub konkretną podstronę lub produkt (remarketing)
  • zarejestrować takie zdarzenia jak dodanie do koszyka, dokonanie zakupu, kliknięcie w kontakt, czy jakiekolwiek inne i na ich podstawie przygotować wydzieloną grupę odbiorców.
  • utworzone grupy możemy wykluczać np. robimy reklamę do osób, które chcą kupić Mercedesa, wykluczając tych, którzy niedawno go kupili.
  • na podstawie danych z Pixela możemy tworzyć grupy podobnych odbiorców np. grupa osób o podobnych parametrach jak Ci co kupili od nas Mercedesa.

Podsumowanie

Pixel jest potężnym narzędziem w rękach marketera. Pozwala realizować strategiczne cele: te proste jak chociażby remarketing (jedna ze skuteczniejszych form reklamy), jak i bardziej wyrafinowane działania oparte o lejek sprzedażowy. Jeżeli myślisz, że kiedykolwiek będziesz korzystać reklamy na Facebooku, czy Instagramie musisz zainstalować Pixel jak najszybciej. Jeżeli potrzebujesz pomocy przy wdrożeniu Pixela na swojej stronie, lub szukasz kogoś kto poprowadzi kampanie serdecznie zapraszam do kontaktu!

To może Cię zainteresować: